Sunday 25 November 2012

To make a decision

Jag har nu bestämt mig. Jag ska söka universitet till hösten.
Historia är det som blir och då antingen i Umeå eller Uppsala. Söker till båda ställerna men tar nog Umeå i första hand. Detta betyder att om jag kommer in så blir det 3 år (minst, jag kan ju ta en masterexamen om jag vill) i en ny stad med nya människor.

Jag har vägt fördelarna med att börja plugga fram och tillbaka men vad ska jag bara göra hemma ett år till? Res säger alla. Jag och vilka pengar? Nej, jag pluggar hellre och sedan reser då man faktist har tid och framför allt pengar för det. Livet tar inte slut vid 23. Du har all tid i världen. Vill du istället resa nu så är det ju inget fel alls med det. Men jag känner att det inte är många som tar upp denna del av alla val i livet.

Detta beslut har bara lyft världens tyngd från mina axlar. Att insé att livet inte tar slut bara för jag börjar plugga igen. Livet börjar ju faktist på riktigt då. Jag skapar mig en framtid. Jag gnisslar heller inte tänder längre. Tänk att det var detta som skapade all den skiten.

Detta blev ett långt inlägg men vad jag vill säga är: Skit i pressen om att alla ska resa efter gymnasiet. Skit i alla press. Det är ditt liv och endast ditt! Du har all tid i världen på dig att se och uppleva allt. Relax!

1 comment: